Dysleksja

Poradnia psychologiczno-pedagogiczna
Tomatis

Dlaczego warto diagnozować dysleksję?

(również dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię)

Na czym polegają zaburzenia dyslektyczne?

Blisko 20% dzieci w wieku szkolnym ma trudności z uczeniem się.

Jeśli przejawiają się one między innymi:

  • niestarannym charakterem pisma,
  • dużą ilością błędów ortograficznych,
  • myleniem w wymowie podobnie brzmiące głosek,
  • pomyłkami w zapisywaniu podobnie wyglądających liter,
  • wolnym tempem pracy,

warto sprawdzić, czy u ucznia występują zaburzenia rozwojowe (dysleksja rozwojowa).

Po 10 roku życia, dzieci, u których utrzymują się objawy dysleksji, powinny zostać skierowane na pogłębioną diagnozę oraz terapię.

Wczesna diagnoza oraz terapia deficytów:

  • znacząco poprawią efekty edukacyjne,
  • pozwolą na zastosowanie ułatwień i wsparcia w szkole oraz w trakcie egzaminów zewnętrznych,
  • pomogą zapobiec narastającym problemom emocjonalnym i niskiemu poczuciu własnej wartości.

Opinia o dysleksji

(dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii)

Co daje opinia z poradni?

  • dostosowanie przez nauczycieli wymagań z poszczególnych przedmiotów do indywidualnych możliwości ucznia,
  • dostosowanie warunków zdawania egzaminów i sprawdzianów kończących dany etap edukacyjny, zgodnie z wytycznymi CKE,
  • skierowanie na zajęcia wspomagające w celu wyrównania deficytów ucznia,
  • propozycje ćwiczeń usprawniających lub form terapii.

Na podstawie rozporządzenia MEN w sprawie organizacji udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z 9 sierpnia 2017 roku (Dz. U. 2017, poz. 1591 ze zm.), szkoła na podstawie opinii z poradni ma obowiązek zapewnić uczniowi dostęp do pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która ma charakter powszechny, a korzystanie z niej jest dobrowolne i nieodpłatne.

Tomatis
Tomatis

Indywidualna terapia dysleksji

(dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii)

Intensywne ćwiczenia, dobrane indywidualnie do deficytów ucznia oraz zaleceń wskazanych w opinii o dysleksji.

Zajęcia mają na celu wyrównanie obecnych deficytów oraz zapobieganie ich pogłębianiu się.

W ramach terapii usprawniane są poszczególne funkcje poznawcze:

  • wzrokowo-przestrzenne  (koncentracja uwagi wzrokowej, spostrzeganie i analiza informacji graficznych, pamięć wzrokowa, koordynacja wzrokowo – ruchowa)
  • słuchowo-językowe (uwaga słuchowa, spostrzeganie różnic pomiędzy fonemami, analiza i zapamiętywanie informacji werbalnych)
  • motoryczne (sprawność manualna ręki, integracja wzrokowo-ruchowa)
  • pamięć, koncentracja uwagi, tempo przetwarzania informacji, umiejętność tworzenia skojarzeń (asocjacji).

Jak wyglądają zajęcia?

Wydanie opinii o dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:

W trakcie spotkań z psychologiem:

  • przeprowadza się wywiad z rodzicami (informacje o rozwoju, mocnych i słabych stronach ucznia),
  • analizowana jest opinia o uczniu ze szkoły, zeszyty i prace ucznia,
  • przeprowadzane są badania psychologiczne (ocena sprawności intelektualnej, pamięci, uwagi, spostrzegawczości, funkcji wzrokowych i słuchowych),
  • badania pedagogiczne (ocena umiejętności czytania, pisania, znajomości zasad ortografii, poziomu graficznego pisma).

Opinia wydawana jest w ciągu kilku dni po zakończeniu badań.

Terapia dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:

1 - lub 2 -semestralne intensywne ćwiczenia, dobrane do indywidualnych deficytów ucznia oraz szczegółowych zaleceń wskazanych w opinii o dysleksji.

Terapia obejmuje ćwiczenia i zadania mające na celu usprawnienie percepcji wzrokowej, słuchowej, pamięci, koncentracji, motoryki i innych funkcji wpływających na naukę czytania i pisania.

Ile trwają zajęcia?

 

Wydanie opinii o dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:

Czas trwania wywiadu z rodzicami oraz diagnozy psychologicznej obejmuje dwa spotkania (1-2 godziny każde).

Po przeprowadzeniu testów psychologiczno - pedagogicznych wydawana jest opinia psychologa. Jest ona ważna we wszystkich placówkach oświatowych i aktualna do końca procesu edukacji.

Terapia dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:

Jeden pełny cykl terapeutyczy (I semestr) to z 16 godzin lekcyjnych z psychologiem. W zależności od potrzeb można je przeprowadzić w formie 1 lub 2 godzin lekcyjnych. 

Aby uzyskać trwałe efekty należy ukończyć 1 - 2 cykle x 16 spotkań (min 1 raz w tygodniu).

Lokalizacja spotkań:

Polskie Centrum Edukacji
Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lok. 2, Warszawa (bezpośrednio przy metrze Politechnika).

Cennik zajęć:

- 650 pln za diagnozę dysleksji (płatność jednorazowa, 5 dni przed rozpoczęciem treningu)
- 1920 pln za terapię dysleksji - 16 spotkań x 1 godzina lekcyjna 
(płatność jednorazowa, 5 dni przed rozpoczęciem treningu)
Cena obejmuje diagnozę oraz wywiad z rodzicem na pierwszym spotkaniu.

Aby wziąć udział w zajęciach należy:

zarezerwować miejsce i dokonać wpłaty kwoty zgodnie z informacją w cenniku na konto:
61 1600 1462 1833 7499 5000 0001 (w tytule: imię i nazwisko uczestnika, "diagnoza dysleksji" / "terapia dysleksji")

Informacje i zapisy:
tel. 503 101 701

W trakcie pierwszej konsultacji wymagana jest obecność ucznia wraz z rodzicem.

Psycholog prowadzący zajęcia

Anna Peradzyńska
psycholog, pedagog, doradca zawodowy, wykwalifikowana specjalistka w zakresie terapii EEG Biofeedback oraz terapii usprawniającej naukę języków obcych metodą Tomatisa, zajmuje się również terapią dysleksji.


Informacje i zapisy:
zadzwoń tel. 503 101 701
lub wypełnij poniższy formularz

Formularz kontaktowy

Twoje dane osobowe będą użyte do przetworzenia zamówienia, ułatwienia korzystania ze strony internetowej oraz innych celów opisanych w naszej polityce prywatności.

Oświadczam, iż zapoznałem się i akcpetuję treść Regulaminu

Oświadczam, iż zapoznałem się z polityką prywatności

Propozycje innych zajęć

Biofeedback (Ćwiczenia koncentracji uwagi)

Opis
.
Terminy wybranego kursu zostaną wkrótce podane.

Tomatis (Terapia przetwarzania słuchowego)

Opis
.

lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środy w godz. 15:00-16.00

27.11.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środy w godz. 16:00-17.00

27.11.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środy w godz. 17:00-18.00

27.11.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środa w godz. 17:00-18.00

11.12.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środy w godz. 16:00-17.00

11.12.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

poniedziałek w godz. 16:00-17.00

04.11.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

poniedziałek w godz. 17:00-18.00

04.11.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środy w godz. 15:00-16.00

04.12.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środy w godz. 16:00-17.00

04.12.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
lokalizacja Polskie Centrum Edukacji, Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lokal 2
dni zajęć
data rozpoczęcia
Opłaty
płatność jednorazowa
płatność ratalna

środy w godz. 17:00-18.00

04.12.2024
1400 PLN
2 raty po 750 PLN
Sumaryczny koszt 1500 zł
Sprawdź pozostałe przedmioty
Sprawdź pozostałe przedmioty
Zobacz więcej

Poznaj główne korzyści związane z uczestnictwem w stacjonarnych kursach dla ósmoklasistów

Nadzór mazowieckiego kuratorium oświaty

Program zajęć dla ósmoklasistów opracowany został przez naszych metodyków i zawiera aktualne wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Posiadamy status placówki oświatowej, podlegamy zatem opiece merytorycznej Kuratorium Oświaty.

Wykwalifikowana kadra wykładowców

W skład naszej kadry wykładowców wchodzą: egzaminatorzy maturalni i gimnazjalni, doświadczeni nauczyciele liceów, gimnazjów i szkół podstawowych, pracownicy naukowo-dydaktycznymi uczelni wyższych, doradcy zawodowi i psycholodzy.

Program przygotowany w oparciu o najnowsze wytyczne CKE

Kursy opracowane przez naszych dydaktyków, zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym, uwzględniają aktualne wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Monitoring postępów i egzamin próbny

Zapewniamy stały monitoring postępów w nauce oraz weryfikację poziomu wiedzy na próbnym egzaminie ósmoklasisty, który przygotowany jest i sprawdzany na podstawie kryteriów opracowanych przez CKE, a następnie szczegółowo omawiany.

Podział na grupy zaawansowania

Kursy dodstosowane są do poziomu uczniów. Podział na grupy umożliwia efektywniejsze nauczanie: pozwala uczniom zaawansowanym doskonalić ich umiejętności, a uczniom mniej zaawanasowanym pogłębić wiedzę i podwyższyć swój poziom umiejętności.

Gwarancja satysfakcji

Zapewniamy możliwość rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach w ciągu dwóch pierwszych zajęć.

Wykwalifikowana kadra wykładowców

Atmosfera podczas zajęć przyczynia się do ukształtowania się środowiska sprzyjającego nauce, które wspomaga wysiłki uczniów, rozwija ich wiarę we własne możliwości.

Opinie kursantów

Lidia Zakrzewska 3 miesiące temu
Z całego serca polecam kursy przygotowawcze do egzaminu ósmoklasisty! Nasza córka Julia dzięki nim nie tylko osiągnęła najwyższe wyniki, ale przede wszystkim zyskała ogromny komfort psychiczny i pewność, że jest świetnie przygotowana. Choć zajęcia odbywały się w każdą sobotę przez cały rok, Julia jeździła na nie z przyjemnością – a to dla nas rodziców najlepszy dowód, że atmosfera była tam naprawdę wyjątkowa. Z relacji córki wiemy, że nauczyciele byli niezwykle sympatyczni, cierpliwi i potrafili tłumaczyć w sposób zrozumiały i motywujący. To była świetna inwestycja w jej rozwój i spokój ducha – zarówno jej, jak i nasz jako rodziców. Dziękujemy!
Sylwia Łaskawiec 3 miesiące temu
Bardzo polecam, syn uczęszczał na polski i matematykę. Na E8 uzyskał z polskiego 89% z matematyki 97%. Systematyczna praca od października z PCE przyniosła piękne efekty.
Małgorzata Cholewińska 1 rok temu
Kurs maturalny z języka polskiego super. Syn był bardzo zadowolony z prowadzonych zajęć. Pani Agata Tyszka, prowadząca ten kurs jest nauczycielem o ogromnej wiedzy i kompetencjach, bardzo miła, komunikatywna i umiejąca zachęcić uczniów do pracy. Dzięki tej Pani syn nabrał pewności siebie i dobrze zdał egzamin maturalny z języka polskiego. Oby było takich nauczycieli więcej. Bardzo dziękujemy za super zajęcia.
ludmila laskowska 1 rok temu
Szkoła godna polecenia: pomaga uzupełnić braki, usystematyzować wiedzę, poćwiczyć egzamin maturalny. Korzystaliśmy z kursu matematyki rozszerzonej. Wynik matury - bardzo zadawalający.
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
opinia kursanta
+48 503 101 701 kursy@pl.edu.pl