(również dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię)
Na czym polegają zaburzenia dyslektyczne?
Blisko 20% dzieci w wieku szkolnym ma trudności z uczeniem się.
Jeśli przejawiają się one między innymi:
warto sprawdzić, czy u ucznia występują zaburzenia rozwojowe (dysleksja rozwojowa).
Po 10 roku życia, dzieci, u których utrzymują się objawy dysleksji, powinny zostać skierowane na pogłębioną diagnozę oraz terapię.
Wczesna diagnoza oraz terapia deficytów:
(dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii)
Co daje opinia z poradni?
Na podstawie rozporządzenia MEN w sprawie organizacji udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z 9 sierpnia 2017 roku (Dz. U. 2017, poz. 1591 ze zm.), szkoła na podstawie opinii z poradni ma obowiązek zapewnić uczniowi dostęp do pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która ma charakter powszechny, a korzystanie z niej jest dobrowolne i nieodpłatne.
Intensywne ćwiczenia, dobrane indywidualnie do deficytów ucznia oraz zaleceń wskazanych w opinii o dysleksji.
Zajęcia mają na celu wyrównanie obecnych deficytów oraz zapobieganie ich pogłębianiu się.
W ramach terapii usprawniane są poszczególne funkcje poznawcze:
Wydanie opinii o dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:
W trakcie spotkań z psychologiem:
Opinia wydawana jest w ciągu kilku dni po zakończeniu badań.
Terapia dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:
1 - lub 2 -semestralne intensywne ćwiczenia, dobrane do indywidualnych deficytów ucznia oraz szczegółowych zaleceń wskazanych w opinii o dysleksji.
Terapia obejmuje ćwiczenia i zadania mające na celu usprawnienie percepcji wzrokowej, słuchowej, pamięci, koncentracji, motoryki i innych funkcji wpływających na naukę czytania i pisania.
Wydanie opinii o dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:
Czas trwania wywiadu z rodzicami oraz diagnozy psychologicznej obejmuje dwa spotkania (1-2 godziny każde).
Po przeprowadzeniu testów psychologiczno - pedagogicznych wydawana jest opinia psychologa. Jest ona ważna we wszystkich placówkach oświatowych i aktualna do końca procesu edukacji.
Terapia dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii:
Jeden pełny cykl terapeutyczy (I semestr) to z 16 godzin lekcyjnych z psychologiem. W zależności od potrzeb można je przeprowadzić w formie 1 lub 2 godzin lekcyjnych.
Aby uzyskać trwałe efekty należy ukończyć 1 - 2 cykle x 16 spotkań (min 1 raz w tygodniu).
Polskie Centrum Edukacji
Warszawa, ul. Jaworzyńska 8 lok. 2, Warszawa (bezpośrednio przy metrze Politechnika).
- 650 pln za diagnozę dysleksji (płatność jednorazowa, 5 dni przed rozpoczęciem treningu)
- 1920 pln za terapię dysleksji - 16 spotkań x 1 godzina lekcyjna (płatność jednorazowa, 5 dni przed rozpoczęciem treningu)
Cena obejmuje diagnozę oraz wywiad z rodzicem na pierwszym spotkaniu.
zarezerwować miejsce i dokonać wpłaty kwoty zgodnie z informacją w cenniku na konto:
61 1600 1462 1833 7499 5000 0001 (w tytule: imię i nazwisko uczestnika, "diagnoza dysleksji" / "terapia dysleksji")
W trakcie pierwszej konsultacji wymagana jest obecność ucznia wraz z rodzicem.
Anna Peradzyńska
psycholog, pedagog, doradca zawodowy, wykwalifikowana specjalistka w zakresie terapii EEG Biofeedback oraz terapii usprawniającej naukę języków obcych metodą Tomatisa, zajmuje się również terapią dysleksji.